Tankönyvekről diákoknak, tanároknak, szülőknek. Mindenkinek, aki iskolába jár vagy járt.

Tankönyvek

Tankönyvek

Utolsó kommentek:

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2017.03.03. 07:58:46

"Mélytoroksprayt találtunk az ötödikes erkölcstan könyvben" - Fenékbe, szájba lehet egyes keresztény vallásos könyvek szerint, na de azért nem 10 éveseknek.

erkolcstan.blog.hu/2017/03/03/otodikes_erkolcstan_konyvben_melytorokpray

Bejegyzés: 18+-os tartalmat ajánl az ötödikes erkölcstan könyv

Erzsébet Jurcsik 2017.01.21. 10:55:24

A karikatúra nem csak gusztustalan, de kontextusában nem releváns a mellékelt magyarázat sem. A Fidesz kormánytól megszokott durva csúsztatást látunk, de az sem kizárt, hogy tankönyv szerkesztője maga sem tudta értelmezni az ábrát - no és a lektorok sem, ha voltak ilyenek. Egyértelmű, hogy a karikatúrán a pénzügyi válság során az államcsőd szélére került tagállamok megmentésében vezető szerepet játszó Németországot és a megmentett országokat ábrázolja. ( A zászlók gyakorlatilag azonosíthatatlanok: Görögország, Spanyolország, Írország és Portugália szopizik.) A vigyori magyar kismalac pedig nyilván azt sugallja, hogy a hazai unortodox gazdaságpolitika gyöngyszemei ( pl. a magánnyugdíjpénztári vagyon államosítása) megmentette a kismalacot a német emlőktől. Ezeknek az előtte heverő gyöngyszemeknek örül a (Fidesz)malacka.

Bejegyzés: Okosabb vagy, mint egy nyolcadikos?

Arató László 2016.05.05. 20:41:00

Úgy, hogy a tipikus tanulócsoportot egy adott iskolában elég jól be lehet lőni. Másrészt az ember nem minden évben kap új osztályt, esetleg az egy vagy több éve tanítottakról már van képe.

Bejegyzés: A tankönyvválasztásról szóló felmérés eredménye

paddington 2016.05.04. 14:19:22

Arató László azt mondja a tanulmányban idézettek szerint: „A mindenkinek szóló egyentankönyv azért elhibázott elképzelés, mert ami az egyik tanulónak orvosság, az a másiknak méreg”.
Ezt a problémát hogyan oldaná meg a választék újabb bővülése, ha a tankönyveket szeptemberre áprilisban kell megrendelni, nagyon sokszor úgy, hogy a tanár nem ismeri azt a diákot, akit tanítani fog?

Bejegyzés: A tankönyvválasztásról szóló felmérés eredménye

paddington 2015.12.10. 20:08:43

A Magyar Nemzet arról tudósít, hogy sikerült változtatást elérnie Radnóti Zoltánnak. A Történelemtanárok Egylete részéről Lőrinc László nyilatkozott a témáról
mno.hu/oktatas_es_neveles/leveszik-palesztinat-a-terkeprol-1318296

Bejegyzés: Történelem- vagyis bibliahamisítás, nem általános iskolás fokon – az 5. osztályos történelem tankönyvben

Történelemtanárok 2015.11.11. 20:36:46

Az új kísérleti tankönyvekben is ugyanígy szerepel.
A TTE oldalán korábban közreadtuk ez:
"Észrevételek az OFI által az általános iskolák 5. és 6. évfolyama számára készített kísérleti történelem tankönyvekhez"
tte.hu/media/pdf/HidasGabor_kiserleti_tk_kritika_5-6.pdf

Bejegyzés: Történelem- vagyis bibliahamisítás, nem általános iskolás fokon – az 5. osztályos történelem tankönyvben

Miklósi László 2015.11.11. 20:31:07

A cikk rossz szándékú változtatási szándékra utal. Tényszerűen a megnevezés vitatható, bírálható. S persze a hibás állítás javítható, javítandó. Ugyanakkor a téves állítás miatt nem állítható, hogy antiszemita lenne. A mai helyzet visszavetítése nem szerencsés.

Bejegyzés: Történelem- vagyis bibliahamisítás, nem általános iskolás fokon – az 5. osztályos történelem tankönyvben

Jose"KILLER"Mendez 2015.09.13. 20:47:53

Elsődleges szempont az volt, hogy az atlaszokat fideszes elvtársaktól kell megrendelni! A minősége érdektelen, csak legyen meg ,és a lóvét lehet zsebre vágni!

Bejegyzés: Tényleg ezek az atlaszok kerültek be az iskolákba?

zdanee 2015.09.13. 20:47:46

A Krím hogy van jelölve a térképeken? Csak kíváncsiságból valaki lapozza már fel!

Bejegyzés: Tényleg ezek az atlaszok kerültek be az iskolákba?

Le Orme 2 2015.09.13. 20:47:38

Látnom kellene az atlaszt, hogy a felsoroltak valóban hibák-e vagy szőrszálhasogatásról van szó. Egy része biztos szőrszálhasogató, pl a névmutató vagy az általános jelmagyarázat hiánya, nem egységes címelhelyezés. Egyébként pedig tökéletes térkép nincs, mindig lehet kifogásokat találni.

"Afrika tematikus térképei között az Afrika főbb népcsoportjai c. térképen megdöbbenve láttuk, hogy amíg Ázsiánál a nyelvek alapján történt a népek beosztása, itt a rasszok alapján. Így a tanulókban keveredni fognak a fogalmak."

Én nem döbbennék meg, ha ezt látnám. Ez számomra így teljesen korrekt.

Bejegyzés: Tényleg ezek az atlaszok kerültek be az iskolákba?

Történelemtanárok 2015.08.28. 18:43:10

Feltesszük, nem e blog működtetője, a TTE a címzett:! "Önöknek sikerült bennünket a már jól működő rendszerről egy minden részében kiforratlanba belekényszeríteni."

Bejegyzés: Tankönyv és Horthy-kor

Ancsa1977 2015.08.28. 18:39:17

A rászorulók korábban is ingyenesen juthattak hozzá a tankönyvekhez (tehát az ingyenességgel ne tessenek tovább etetni az embereket), csakhogy akkor megvolt a lehetőség arra, hogy igazán jó minőségű, évek alatt kifejlesztett könyveket kapjanak a diákok... Az új tankönyvrendszerrel, vagyis azzal, hogy mindenkire ráerőltetik a silány, hibás könyveket leginkább a hátrányos helyzetű gyerekeket alázzák meg: "Nesze nektek, örüljetek a sz@rnak is'" És ha mindenáron az ingyenesség, tehát a segítés lett volna az Önök célja, akkor MINDENKINEK ingyen adnák a könyveket, MINDENKINEK. Korábban csak minimálisan voltak drágábbak a könyvek, de jó minőséget kaphattak a tanulók, volt választék... Önök mindent beáldoztak és tudatosan ártanak a gyerekeknek! Önöknek sikerült bennünket a már jól működő rendszerről egy minden részében kiforratlanba belekényszeríteni. Kérjük vissza a korábban beígért tantárgyankénti három könyvet, amit kizárólag szakmai alapon határoznak meg! És kérjük vissza a mozaikos könyveket.

Bejegyzés: Tankönyv és Horthy-kor

Ancsa1977 2015.08.28. 18:39:03

Szerintem szinte bármi jobb lenne, mint a jelenlegi rendszer: a ránk erőltetett állami tankönyves megoldás. A tanárnak vissza kellene kapniuk a tankönyvválasztás szabadságát, mert Ők tudják legjobban, hogy az adott iskolában, adott osztályban melyik könyvet tudja a leginkább haszni, a módszereihez melyik illik a leginkább.

Bejegyzés: Tankönyvválasztás, tankönyvrendelés

DupcsikcsabaRepárszkyildi 2015.07.24. 15:39:43

A tollhoz ragaszkodás érthetetlen, de munkatankönyv kapcsán értékválságról beszélni egy 6-7 éves gyereknél tán túlzás. Egy iskolás gyerek megtanulja, hogy az iskola nem ovi, a munkatankönyv meg nem mesekönyv/apa-anya szakkönyve/album/szépirodalom stb....Nekünk kifejezetten tetszenek az alsós munkatankönyvek és munkafüzetszerű tankönyvek, hiába mi nagyon rég jártunk alsóba...A munkatankönyvek nem tiltják az egyéb eszközöket, mint csomagolópapír vagy épp számítógép...A "kedvező hatású nehézségekhez" csak annyit, hogy nagyon sok gyereknek egy munkáltató tankönyv használata is megugorhatatlan akadály vagy minimum nehezített pálya, komoly kihívás. A munkatankönyvnek vagy munkáltató tankönyvnek nem az a lényege, hogy előcsócsálja a tananyagot, hanem, hogy a többféle információmorzsát és az információszerzésnek többféle módját, ötletét (lásd kompetenciafejlesztés) kínálja fel, épp, hogy válogatni lehessen belőle, például a differenciált oktatás érdekében. Mi ezen alapelv alapján dolgoztuk ki az Élő történelem sorozatot, nem azért, hogy elkényelmesítsük a diákokat és a kollégákat. Bár azt gondoljuk, hogy ma sok okból annak is van létjogosultsága, ha valaki azt igényli, hogy egy ilyen könyv megkönnyítse a tanár és bizony sok diák dolgát...

Bejegyzés: Könyv-e a tankönyv, és ha igen, miért kell firkálni?

DupcsikcsabaRepárszkyildi 2015.07.24. 08:07:53

Nyilván kevés szülő fog térképet böngészni, de a gyerek atlaszához/atlaszaihoz utaltuk őket a net előtt...Akik első évben rendelték ezt a 9-est, azok valóban nem láthatták előre mi van benne. Itt egy "bocs" kevés, gondoljuk a helyzet "magyarázatába" a tanár nem akart belemenni a szülők előtt. Nem mintha az jó ötlet lenne, hogy a diáknak megtiltja a könyv kinyitását, ez amúgy is felhívás keringőre. No meg elképzeltük, hogy megírja a szülőknek a valós magyarázatot, aztán azok kb. 30-an még felbőszülnek rajta, ki ezért, ki azért-mi sem kívánnánk magunknak...Mondjuk tuti nem rendeltük volna....

Bejegyzés: Hogyan képezzünk kreatív-kutató diákokat? I.

paddington 2015.07.23. 11:44:32

Ha az ember még az előző rendszerben járt iskolába (persze egyre kevesebb az ilyen szülő), az is megfordul a fejében, hogy biztos ő tanulta rosszul vagy az ő régi atlaszában/könyvében van valami bolsevik trükk. Viccen kívül: leültök a szülőkkel, szóltok nekik, hogy nem lehetett megnézni előre a könyvet, most látjátok, hogy sok a hiba benne? A fiam töritanára szimplán megtiltotta kilencedikben kb. októberben, hogy a srácok innentől kezdve bármikor kinyissák a (persze kifizetett) tankönyvet, de a szülőknek egy szót sem szólt. Nem esett volna rosszul legalább egy 'bocs" e-mail az osztálylistán. Meg esetleg némi magyrázat, amikor a következő évben ugyanazt a sorozatot kellett (volna) megvenni (és igen, ebben az iskolában a tanár választ magának) Ráadásul sok szülő sem tudja, melyik a 'megbízható weboldal', ha így lenne, nem jönne újra meg újra szembe ugyanaz a hoax a Facebookon.

Bejegyzés: Hogyan képezzünk kreatív-kutató diákokat? I.

DupcsikcsabaRepárszkyildi 2015.07.23. 07:34:48

Nem dolga, nem feladata a szülőnek, nekünk sem megy, mi sem űzzük ha nem muszáj. De ha a bejegyzésben olvasható hibákkal találkozik, lehet "kényszert érez", hogy valamit lépjen, illetve ha a gyerkőc szembesül ezekkel a problémákkal, jó esetben akkor is "eszmecsere" tárgya lehet a téma.

Bejegyzés: Hogyan képezzünk kreatív-kutató diákokat? I.

paddington 2015.07.22. 19:10:35

Tényleg dolga a szülőnek, hogy a tanár által válaszott és a szülő pénztárcájából megvásárolt tankönyv valóságtartalmát ellenőrizze? Vagy általános feladat, hogy a gyereket arra nevelje, amit az iskolában kap, az jó eséllyel nem helyénvaló? Ugye nem? Nekem eleve bajom van az otthoni együtt tanulással, soha nem űztük, mindenkinek megvan a maga dolga, tőlem sem kéri senki naponta számon, hogy elvégeztem-e a munkámat. Persze, ha a gyerek kérdez, mindig kap választ. Szerintem nem dolga a szülőnek, hogy megtalálja a helyes megoldást, maximum annyi, ha a gyerek észreveszi, hogy valami nincs rendben, akkor megmutassa, hol keressen válaszokat.

Bejegyzés: Hogyan képezzünk kreatív-kutató diákokat? I.

DupcsikcsabaRepárszkyildi 2015.07.22. 08:21:39

Tanárként és szülőként is azt gondoljuk, hogy szükséges, hasznos lenne az indoklás. Elgondolkodtunk: hány helyről hallottuk az elmúlt években, hogy nem a tanár dönt, hanem a munkaközösség vezető, az igazgatóhelyettes, stb...Sajnos nem csupán az indoklás hiánya a probléma....Na arról még nem is beszélve, hogy marad-e választási lehetőség...

Bejegyzés: Tankönyvválasztás, tankönyvrendelés
süti beállítások módosítása